torsdag 21 mars 2013

Foot balm från c/o Gerd

 
Blueberry foot balm är en mjukgörande fotsalva för dig med torra och nariga fötter. Bivaxet och sheasmörsoljan har mjukgörande egenskaper som är kanon vid hudsprickor. Blåbärsfröoljan är rik på antioxidanter och e-vitamin.
 
En snygg burk som innehåller 60 ml salva kostar 165:- hos c/o Gerd.
 
Nu har jag provat mitt nya foot balm och är mycket nöjd med resultatet! Jag har ju haft galet torra och nariga fötter. Dem har liksom mjällat för att dom varit så torra (jag vet, skit äckligt!). Men det var dagens sanning då, idag är det som tur är en annan :)

Jag smörjer fötterna morgon och kväll med denna mjuka, underbara salva som är gjord på bl.a sheasmörsolja, bivax och blåbärsolja. Salvan går in rejält i fötterna och samtidigt lägger den sig som en skyddande barriär på sprickorna på hälen. När det är klart sätter jag bara på mig ett par strumpor :-) Doftar lite lagom av tee trea som får fötterna att känna sig omhändertagna :-) Lite dyr men produkten är ganska dryg. Du behöver säkerligen inte smörja dem morgon och kväll heller om du inte har så torra/nariga fötter som jag har. Kommer nog kunna minska lite sedan.

Så på en vecka har mina fötter slutat "mjälla" Det har dom faktist inte gjort sedan jag började med salvan så jag kan faktiskt inte annat än att ge den högsta betyg! Kan säga att förhårdnaderna minskat med mer än hälften. Var det inte svårare än såhär att få fina mjuka fötter? Längtar till sommarn då jag kan gå barfota utan att skämmas! Låt dina fötter också få känna på lite lyx och skäm bort dom :-)

Läs mer om foot balmet på c/o Gerds hemsida .

Betyg: 5/5

INCI: Helianthus annus, Simmondsia chinensis, Cera alba (Bivax) , Butyrospermum parkii (Sheasmörolja),vanilla planifolia oil, Billberry seed oil (blåbärsfröolja), Rosmarinus officinalis( Rosmarinantioxidant), Tocopherol (E-vitamin),Citrus reticulata (Mandarin), Cupressus sempervirens (Cypress), Melaleuca alternifolia (Tee Trea), Salvia sclarea (Muskatellsalvia).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar