onsdag 26 mars 2014

Godingar från Bodystore

Nakenmat - Nötpasta




Det här med rätt fett är ju bara fantastiskt. Jag är sedan ett år tillbaka insatt i cocosoljan och jag älskar den. Poppade popcorn i cocosolja och dom blev ju suuuper goda :) Det blev en liten sötare smak på dem och jag gillade det.

 Nu när jag slank in på bodystores sida fann jag flertal burkar med smör med olika innehåll. Dessa måste jag prova på. Alla dessa spread kommer från fabrikanten NAKEN och är ekologiska. Smakerna finns i Cashewnötssmör, Valnötssmör, Pumpafrösmör, Hasselnötssmör, Hampa & linfrösmör och till sist mandelsmör. Med lite fantasi kan du komma långt och göra mycket gott med dessa.

Sen har jag ett super tips, jag har haft lite svårt att hitta bra deodoranter och provar gärna olika. Just nu har jag en ganska dyr deodorant men jag har ett budgettips och den funkar toppen.



Deodoranten är från Eilas och innehåller 60ml. Lite trist med plastförpackning om man ska se det till miljön och gifterna i plasten men priset är ju kanon bra, 74:- och deodoranter räcker i ca 2 månader. Den innehåller ingen syntetisk aluminiumklorid. Den doftar något som påminner mig när jag var liten, Lindblom och lime. Kan ligga och dofta på den i evigheter :) Den fungerar hela dagen utan missöden. Innehåller alun så inget för er som vill ha helt "rent".

Ingredienser:
vatten, aloe vera extrakt, alun, emulgeringsmedel, citronsyraester, glycerin, konserveringsmedel, xantan, e-vitamin, fytinsyra, eteriska oljor (lime och lindblom).

Den kan du köpa HÄR för 74:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar