onsdag 2 januari 2013

Baby på G!

Jysk tvättlappar 10 pack / 25:-

Idag har jag varit iväg för att köpa tvättlappar till den kommande bebisen. Helst av allt hade jag ju velat köpa något i 100% rent bomull men min plånbok tillät inte det just nu. Hur som helst är det lite grönare att använda tvättlappar som du kan kasta in i maskin efter användning än att ha engångs. Våtservetter gav och ger eksem på min son så dem använder jag inte alls förutom i NÖDFALL! Har använt skumlappar till honom eller puttat rumpan under kranen helt enkelt. Hittade idag på jysk ett gäng tvättlappar i strl 30x30. Det som är ett plus med dessa är att dem är certifierade med ÖKO-TEX standard 100 märkningen. Märkningen är världens främsta miljömärkning för textilier.Varorna testas för hälsovådliga kemikalier och färg ämnen.









Läs mer om ÖKO-TEX här!!!


4 kommentarer:

Alexandra Björsell sa...

Vilket fynd! Då vet jag vart jag kan köpa små handdukar till ansiktet. Dessa är nog i alla fall något bättre än Ikeas billigaste.

Alexandra sa...

Men visst! jag är riktigt nöjd :) Du kommer säkert bli det du med :)

Mika sa...

Imse Vimse har också bra tvättlappar i ekologiskt bomullsflanell :) Funkar bra till sig själv också, som tvättlappar till ansiktet bl a.
http://imsevimse.se/shop.pab?category=563|567&id=6261

Alexandra sa...

Jo jag vet, det är kanon att ha till sig själv. Nu använder jag en handduk från Green love i bambu, den är hur härlig som helst :)

Skicka en kommentar