torsdag 2 januari 2014

Florascent parfumeurs Del I



Jag är lite nyfiken på alla Ekologiska parfymer. Jag känner helt klart att jag inte hängt med i dessa svängar, inte riktigt fattat hur mycket gifter det finns i våra "vanliga" parfymer. En parfym kan innehålla upp till 600 kemikalier. Alltså INGA ljuvliga blommor som fått växa fritt. Vissa parfymer innehåller toluen som verkar som ett cancerframkallande nervgift och klassas som starkt miljöfarligt i USA. Parfymer innehåller också konserveringsmedel som kan skada fortplantningen.

Jag har länge vart sugen på att testa parfymerna från Florascent, dom är ganska dyra så därför är jag glad att jag fann en webshop som erbjuder dig att köpa prover. Du kan beställa dessa HÄR.

Ja jag vet att alla parfymer luktar olika för och på olika personer men jag skriver bara en liten hint om vad jag tycker om dessa underbara dofter :)

Jag kommer att presentera dessa dofter i 3 delar så jag inte blir allt för snurrig ;)

UMAMI-Aqua composita- En varm och sensuell doft, heta sommarkvällar, självständig kvinna med en touch av manligt. Doften innehåller bla. ingefära och sandalwood med jordig underton.

Först kände jag inte alls för doften men nu efter en stund så börjar jag gillade den mer och mer. Ser det som en kvällsdoft mer, vet inte varför men så är det bara :)

Betyg: 4 av 5


HABANNA-Aqua colonia-  Den här doften är för män och ger en alladelles lagom kryddig touch. Doftar ganska kraftigt så jag tror inte man behöver ha desto mer sprut än ett. En doft av apelsinblommor, träig cigarr arom och rosenträ. Vid första strykningen tyckte jag den doftade mkt alkohol men efter några sekunder infann sig doften som jag tycker passar sig som kvällsdoft. Lite likt UMAMI.

Betyg: 4 av 5


PIVOINE-Aqua floralis- Doftar som en sprängd blomsteräng! Alldelles för påtaglig doft som nästan sticker i näsan. Påminner mycket om dom syntetiska dofterna. Den ska ha en doft av pion, citron & jasmin bla. En söt & frisk doft.

Betyg: 1 av 5


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar