tisdag 23 april 2013

John masters Lavender & avocado intensive conditioner

 

Intensive conditioner från John masters organics. Tuben rymmer 207ml och kostar ca 279:-



 
Intensive avocado & lavender conditioner som du skall låta sitta i 1-5 minuter för bästa resultat. Sägs ge glansigt, mjukt och fylligt hår. Det är en mjukgörande hårkur som kan användas dagliggen som balsam. Ger torrt hår fukt och vitalitet.
 
En tub i snyggt enkelt utförande som lär räcka ett tag. Nu har jag använt JMO lavender och avocado intensive conditioner till och från i en månad. Oftast brukar jag låta den verka ca 10 minuter medan jag tar ett skönt bad. Då jag använder min mer som en hårmask brukar jag ha i ca 15 ml i håret och sedan låter jag masken sitta i håret.

Detta gör jag ca 1 ggr/vecka. Jag upplever att man får ta en del för att få in det i håret, den känns len och fin men är ganska lätt flytande. Kanske därav man tappar känslan för att den inte är riktigt så intensive som den skall vara. Se upp för att ha den i hårbotten då den blir flott. Håret blir lite fylligare. Längderna på håret känns mjuka, lätta att kamma ur. Topparna ser faktiskt lite lite fräschare ut. Jag hade velat ha något mer tyvärr. Lite mer som ger friskhetskänsla. Som sagt, toppen för topparna :-) Men botten för botten ;-) Luktar lakrits!?

INCI
Aqua (water), aloe barbadensis (aloe vera leaf juice) gel,*
cetearyl alcohol, panthenol (vitamin B5), sorbitol, persea americana
(avocado) oil,* protein, simmondsia chinensis (joboba)
seed oil,* arnica montana (arnica) extract,* camellia sinensis
(white tea) extract,* anthemis nobilis (chamomile) flower
extract,* calendula officinalis (calendula) extract,* hydrolyzed
wheat protein, citric acid, orbygnia speciosa (babassu) oil,*
stearamidopropyldimonium chloride, behentrimonium methosulfate,
capric caprylic triglycerides, soy lecithin, tocopherols, apis
meliferra (honey),* lonicera japonica (honeysuckle) leaf extract,
sodium benzoate, potassium sorbate, lavandula angustifolia
(lavender) oil,* cedrus atlantica (cedarwood) oil,* cymbopogon
martinii (palmarosa) oil*

*certified organic by qai/ccof/eco-cert/ocia
**certified by ecocert for eco-clean production
†wild-crafted
 
207ml för ca 279:-
Betyg: 3/5

Du kan läsa mer om produkten HÄR

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar