tisdag 28 maj 2013

JMO body Care

Jag är ju en STOR beundrare av John masters organics hårvårdsprodukter och nu har jag även provat kroppsprodukterna :-)



När jag först doftade på body milken tyckte jag att det luktade penicillin?! Men jag smeta på ändå på kroppen och tyckte att den först då fick en ganska okej doft. Som sagt alla är vi olika med dofter och denna fall inte direkt i min smak.

Den sägs vara lättabsorberad och det kan jag faktiskt hålla med om. Den går efter några  smörjningar in i huden och lämnar den mjuk och skön. Den ska dofta blodapelsin och vanilj. Body milken innehåller safflowerolja och havsalger som ska återfukta huden samtidigt som aloe veran hjälper till att vårda den.

Som sagt den lämnar huden härligt mjuk och skön men doften är inget för mig men vet att den tilltalat många andra. En snygg pump flaska som räcker länge!

Ingredienser

Aqua (Purified, Deionized Water), Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice (1), Helianthus Annuus (Sunflower Seed) Oil (1), Coco Nucifera (Coconut) Oil (1), Glyceryl Stearate, Vegetable Glycerin, Lecithin, Allantoin, Panthenol (Vitamin B5), Soy Tocopherols, Guar Gum (1), Retinyl Palmitate (Vitamin A), Xanthan Gum, Extract of Kelp (Wild-crafted), Silybum Marianum (Milk Thistle), Symphytum Officinale (Comfrey) (1), Anthemis Nobilis (Chomile) (1), Camellia Sinensis (White Tea) (1), Arnica Montana (Arnica) (1), Lavandula Angustifolia (Lavender) (1) & Vanilla Planifolia (Vanilla) (1), Ethylhexyl Glycerin, Lonicera Japonica (Japanese Honeysuckle) Extract, Essential Oils of Citrus Sinensis (Blood Orange) (1), Citrus Paradisi (Grapefruit) (1) & Bourbon Vanilla Planifolia (Bourbon Vanilla) (1).

(1) Certified Organic by QAI / CCOF.

No animal testing, GMOs, parabens, DEAs, MEAs, TEAs, Sodium Laurel Sulfate, Artificial Color, Artificial Fragrance, Petro-chemicals.


En flaska rymmer 236ml och kostar ca 260:-
Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar