fredag 3 maj 2013

Vem där?


Jag framställs av en blandning av svavelsyra, natriumsalt och monododecylester. Jag finns vanligtvis i tvålar, tandkrämer, schampon, mascara & fuktighetskräm. Jag används även i industritvättmedel, fettlösare till bilar och fabrikslim. Jag tar även bort naturliga oljor från hårbotten. Jag bildar också formaldehyd vid nedbrytning.

Jag är känd för att irritera luftvägarna och är en omdebatterad cancerrisk!

Jag innehåller även en avfettande tensid som påskyndar talgproduktionen. Innehåller parfymoljor. Jag har dessutom, sist men inte minst ett ämne som används i färg och kopiatortoner. Jag kan lägga mig som en film eller göra något mer trögflytande.  Ni kan se mig som allt i allo, Sveriges mest använda!?


Nu åker skiten ut! Inte ens min sambo får lov att använda denna längre! Duschtvålen från Family fresh för HEEELA familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar