tisdag 21 maj 2013

Solskydd

Nu börjar det äntligen bli varmt här uppe i landet :-) och solen börjar göra sig påmind. Jag är ute efter ett bra solskydd men vet helt ärligt inte vilket jag ska satsa på. Vill ju självklart ha till mig själv och speciellt ett bra till mina barn. Någon som vet och har tips? Dessa finns det i alla fall att välja på :-)

Oftast innehåller dem ekologiska solskyddskrämerna/lotion en naturlig mineral, titandioxid.
Du ska tänka på att trots att solskyddskrämerna är vattenresistenta så nöts dem bort, speciellt på lekande barn så smörj, smörj, smörj :-)

 Scent Free Sun Lotion SPF 25, 200 ml - Green People
En sunlotion med solskyddsfaktor 25 från Green people. Verkar återfuktande. 200ml för 239:- kan du köpa HÄR


 Ekologisk Solkräm för barn faktor 50+, 50 ml - Eco Cosmetics
Från Eco cosmetics finner du denna, anpassat för baby & barn med hög spf 50+ utan zinkdioxid. Den är dessutom vattenresistens. 50ml kostar 219:- HÄR



Sun lotion från Maria Åkerberg med spf 20. Innehåller inga kemiska filter och inga nano-partiklar.
Den passar barn och innehåller både jojobaolja och aloe vera. 100ml kostar 239:- HÄR




 

2 kommentarer:

Estelle sa...

Badger Balms solkrämer (finns b.l.a. på Clearlife.se) ska vara väldigt fina, säkra och bra, de skulle jag satsa på om jag hade barn.
De har även en ansiktskräm med Spf 15 som en del gillar mycket (jag hör dock inte riktigt dit)

Alexandra sa...

Har aldrig hört talas om dessa. Tack så mkt ska kolla in dem :)

Skicka en kommentar