onsdag 27 mars 2013

Påsk

Nu är det äntligen påsk och vi går verkligen mot ljusare tider! På söndag ställs alla klockor om till sommartid så balkongen ska skottas och ut ska utemöblerna :-) Tänk att om en vecka börjar jag min utbildning i Luleå, så spännande, är så förväntansfull!



Fick ett sms av min sambo igår när jag var och handlade. Det stod: köp påskpynt osv. Okej tänkte jag. Då behövs det ägg, fjädrar, ägg färg och kvistar samt godis till grabbens ägg :-) Sagt och gjort, när jag kom hem och visade upp pyntet stod min sambo och kollade lite sådär konstigt på mig och sa: Är du helt seriös? Har du köpt kvistar när vi kan ta från skogen? Sen har du köpt färdigmålade pappägg när vi ska måla själva? Jävla sörlännings fasoner! (jag är från v-ås å han från Kiruna) Haha jag kunde inte låta bli att skratta. Vad fan, påskpynt osv innebär ju kvistar, köpte ju med vide så dom bli ju så vackra när dem skår ut också :-) Men visst han har rätt min skogsmulle. Vi hade kunnat plockat därifrån :-)

Önskar er alla en trevlig påsk. Kanske blir ett enstaka inlägg under påsken men efter påsk blir det en recension på en produkt från Speizia samt en liten överraskning till mina läsare så glöm inte bort att kika in här efter påsk!!! :-)



Glad påsk önskar jag er :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar