söndag 31 mars 2013

Red clay mask från Argiletz

Red clay mask från Argiletz är en mask som sägs ha sammandragande effekt och djuprengörande. Den är gjord av naturlera och skall göra huden ren och fräsch. Du kan ha masken på ansikte, hals och dekolletage.

Den är soltorkad och 100% naturlig produkt från Frankrike och är dessutom utan konserveringsmedel. Red clay masken passar för alla hudtyper, även för dig med torr och känslig hy. Den tar bort orenheter och bidrar med spårelement och mineraler åt huden. Den röda lermasken balanserar din hud samtidigt som den försiktigt rengör huden utan att torka ut den och ska ge en lyster åt huden.

Väldigt lätt att smeta ut masken, skaka bara tuben innan annars blir den alldeles för lättflytande!


Efter att jag rengjort mitt ansikte tog jag och smörjde in ansiktet med masken som känns sval och skön mot huden. Den stramar inte åt och luktar heller inget vilket jag ser som ett stort plus. Skaka tuben innan du tar och trycker ut leran annars är den väldigt lättflytande. Sätt leran på torr och rengjord hy. Låt den verka i ca 10 minuter men låt inte masken torka. Jag återfår lite glans i huden och den ser frisk ut med synbart mindre porer. Lämnar huden väl rengjord och mjuk! Färgar av sig! Väl värd sina pengar, räcker nog ganska länge också. Lite tråkig tub :-(

Argiletz erbjuder många olika masker i olika färger för olika hy typer.

Kostar just nu 79:- ord pris 90:-  för 100 ml Red clay hos Ecovaganza.se


Betyg: 4 av 5

2 kommentarer:

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vad tjusig du blir. ;-)

Alexandra sa...

Joo, visst blir jag det ;) Tihi*

Skicka en kommentar