söndag 10 mars 2013

Raw gaia

När dessa söta burkar kom hem var jag helt uppspelt :) Vad gömmer sig där i liksom!? Jag har "prov" burkarna och dem räcker nog ett tag :-) Dem frostade burkarna är snygga och det känns faktiskt extra lyxigt och fräscht när du får blanda din produkt själv!

Raw gaia bamboo & pumice:

Peeling är i form av ett vitt pulver innehållande bambu och pimpsten.

Detta pulver är gjort speciellt anpassat för ansikte och hals. Den stimulerar, putsar upp och rengör din hud på djupet. Den är ganska "vass" så du behöver inte trycka för hårt när du smörjer in dig. Jag blandade ut mitt pulver med lite vatten. Ca ½ tesked räcker. Den här produkten är 100% naturlig, 100% vegan och 100% rå. Jag märker att peelingen hjälpte mig att ta bort dem döda hudcellerna i ansiktet och jag fick en ny "lyster" eller rättare sagt färg.
Jag såg inte lika dassig ut längre.

Toppen fin produkt, enda minuset är att den var lite för rinnig för min smak eftersom du blandar ut med vatten. Men å andra sidan en REN produkt överväger ju självklart detta.

En peeling hjälper huden att reparera sig själv, gör så att matthet försvinner och gör så att porerna minskar.


Trial size 55:-, stor burk 269:- kan du köpa HÄR

Jag blandade ut med lite vatten, ca ½ tsk pulver och några droppar vatten.


 
INCI: Ekologisk bambu och pimpsten.

Betyg på raw gaia peeling bambu och pimpsten: 4 av 5

Raw gaias chocolate face pack:

Efter att jag gjorde min peeling satte jag ju självklart igång med att veva ihop chokladmasken, också den i form av ett pulver från raw gaia. Direkt när du öppnar burken så luktar det kakao, vart lite sugen på att baka i samma veva ;-) När du rör ut den i vatten så kan man först bli leds att den bara separerar sig ifrån vattnet, men vänd i stället för att vispa runt så mycket så har du snart en fin mask att lägga på ansiktet. Den här om något känns extra lyxig då den innehåller rå kakao, full av antioxidanter, röd lera, gurkmeja och amla fruktpulver.

Raw chocolate face pack sägs dra ut alla orenheter från huden och rengör mjukt. Jag kände mig ju efter att jag använt peelingen något torr så jag la på masken efterråt och den mjukade upp min hy fantastiskt bra och jag såg mycket piggare ut och såg faktiskt synligt hur mina porer minskat. Jag fick en jämn och mjuk hudton. Jag tyckte om allt med denna produkt. Lätt att få bort från ansiktet var den också :-)


Masken kändes kall och len när jag satte den i ansiktet och den torkade ganska fort dessutom.


Trial size burk 39:-, stor burk 169:- kan du köpa HÄR
 


Jag blandade ut ca 1 tsk pulver med lite vatten till en halvrinning smet, den satt kanon bra på ansiktet :)
 
 
INCI: Kallpressat kakaopulver, soltorkad röd lera, ekologisk gurkmeja, ekologisk alma.

Samtliga produkter ska göra huden glänsande och mjuk. Gurkmeja har i Indien använts som hjälp mot pigmentfläckar, acne och eksem. Alma fruktspulver är en Ayurvedisk ört som sägs vara mycket bra för hud och hår. Den innehåller C-vitamin och rengör väl.

Raw gaias produkter innehåller "levande" ingredienser och många människor har upplevt att deras hy och eksem blivit bättre.

Betyg för raw gaias chocolate face pack: 5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar